Nyckeltal
10 års nyckeltalshistorik för The Kraft Heinz Co omsättning, vinst, utdelning, eget kapital, PE och PB.
Aktiekurs
Kursutveckling för The Kraft Heinz Co med jämförelseindex och glidande medelvärde MA50 och MA200.
Beskrivning
I juli 2015 gick Kraft samman med Heinz för att skapa den tredje största livsmedels- och dryckestillverkaren i Nordamerika efter PepsiCo och Nestlé och den femte största aktören i världen. Utöver sina varumärken med samma namn inkluderar det kombinerade företagets portfölj Oscar Mayer, Velveeta och Philadelphia. Medan detaljhandelskanalen står för cirka 85 % av den totala försäljningen, har företaget också en växande närvaro inom foodservice-arenan. Utanför Nordamerika har Kraft Heinz en global räckvidd som omfattar cirka 25 % av den konsoliderade försäljningsbasen i Europa och på tillväxtmarknader, eftersom företagets produkter säljs i mer än 190 länder och territorier.