Nyckeltal
10 års nyckeltalshistorik för Accor SA omsättning, vinst, utdelning, eget kapital, PE och PB.
Aktiekurs
Kursutveckling för Accor SA med jämförelseindex och glidande medelvärde MA50 och MA200.
Beskrivning
Accor driver 850 285 rum i nästan 50 varumärken och adresserar ekonomin genom lyxsegment från och med december 2024. Ibis (economy scale) är det största varumärket (18 % av det totala antalet rum i slutet av 2024), följt av mellanklassmärkena Mercure (16 %) och Novotel (13 %). FRHI erbjuder ytterligare lyx och nordamerikansk exponering. Efter försäljningen av majoriteten av HotelInvest (ägda tillgångar) 2018-19 kommer majoriteten av den totala EBITDA från tillgångsstyrda och franchisehotell. Europa och Nordafrika står för 42 % av rummen, Asien-Stillahavsområdet 35 %, Nord- och Sydamerika 12 % och Indien, Mellanöstern och Afrika 11 %. Premium, mellanklass och ekonomi står för 84 % av det totala antalet rum, medan lyx och livsstil står för de återstående 16 %.